Cezayir'in yetim çoukları - Cezayirli Piskiyatristler, Cezayir’i büyük bir darbenin vuracağı uyarısında bulundu - Cezayir ve savaşlar

Afrika çoğu kez şiddet ile anılan bir yer. Kara kıta masalesef savaşlar, ic çatışmalar ve dinsel sürtüşmeler yüzünden yılladır maddi manevi çok büyük zararlara ugradı. Kuzey Afrika ulkelerinden Cezayir de ulke icinde yasanan şiddet olaylarinda çok büyük manevi kayiplari olan bir ülke.

Bu konudaki son haber gerçektence iç karartıcı:

40 Bin yetim çocuk!
Cezayir'de şiddet olayları sebebiyle 40 bin çocuk yetim kaldı. El- Cezire haberin bildirdiğine göre, 1991 ile 2000 yıllarına arasında yaşanan şiddet olayları sonrasında 40 binin üzerinde çocuk yetim kaldı. Özellikle Cezayir'in doğusundaki bölgelerde yetim çocuk sayısının fazla olduğuna ve bir çok çocuk da psikolojik hastalığa yakalandı.

Cezayirli Piskiyatrist Evkasi Lonis, Cezayir'de iç çatışma nedeniyle 7 bin çocuğun şiddet olaylarından etkilenen ailelerinden olumsuz etkilendiğini söyleyerek, şiddet olaylarıyla milyarca dolara zarara uğrayan Cezayir'in halen zarar ödemeye devam ettiğini belirtti. Lonis, Yetim çocuklara sahip çıkılmadığı taktirde Cezayir'i psikolojik bir darbenin vuracağı uyarısında bulundu.

Şiddet olaylarından olumsuz etkilenen bu çocuklara Cezayir yönetimin üzerine düşeni yapmakta geç davrandığını ve gerekeni yapmadığını söyleyen Lonis, psikolojik travma geçiren bu çocukların yaralarının sarılmadığı taktirde Cezayir'i zor günlerin beklediği uyarısını yineledi.
Haber Kaynak: Milli Gazete

Yorumlar

Afrika Burada

Gana Nerede - Gana Nerde - Gana Dünyanın Neresinde

Kamerun Nerede - Kamerun Nerde - Kamerun Hangi Kıtada

Cibuti Nerede - Cibuti Nerde - Cibuti Hangi Kıtada

Mali Nerede - Mali Hangi Kıtada - Mali'nin Konumu

Angola Nerede - Angola Nerde - Angola Dünyanın Neresinde

Seyşeller Nerede - Seyşel Adaları Nerde - Seyşellerin Haritadaki Yeri