Afrikalılara balık tutmayı öğreten adam bir Türk çıktı!

Eskişehirli  Hamdi Afrika'ya ışık saçıyor! işte son yillarin en ilginç hikayesi.

Eskisehir'de teknecilik yaparken biren kendini Batı Afrika'da Gambiya'da bulan Hamdi Afrikalı köylülere nasıl balık tutulacagını öğretiyor.
İşte son yılların en ilginç öyküsü ve roportaji : Balık veren değil balık tutmayı öğreten adam

Gambiya’ya gitme fikri nereden geldi aklınıza? Niye böyle bir işe kalkıştınız?
Gemicilik yıllarında üç kıtada yirmi ülkeyi görme şansım oldu. Ama Afrika’daki insanlığın yüzkarası susuzluk ve fakirlik beni hep yaralamıştır. İnternette Sen De Gel Derneği’nin Gambiya’da balıkçılara tekne sağladığını gördüm. Çalışmaları inceledim ve yaptıkları işlerin sürdürülebilir olmasının yanı sıra insanların hayatını çarpıcı bir şekilde değiştiriyor olmasından çok etkilendim. 2013 Mayıs ayında İstanbul’da tanıtım toplantısına katıldım ve derneğe hemen üye oldum. Derneğin resim ve videolarından orada dört ay gönüllü çalışma yapmış Cihan Kılıç’tan edindiğim izlenimlerle kullanışlı bir kayık modeline ve olta balıkçılığının yapılmasına gerek olduğu kanısına vardım. Bir kayık modeli oluşturdum ve modelini yaptım.

Devamını okumak icin: http://www.dipnot.tv/balik-veren-degil-balik-tutmayi-ogreten-adam/68179/

Afrika Burada

Gana Nerede - Gana Nerde - Gana Dünyanın Neresinde

Kamerun Nerede - Kamerun Nerde - Kamerun Hangi Kıtada

Cibuti Nerede - Cibuti Nerde - Cibuti Hangi Kıtada

Mali Nerede - Mali Hangi Kıtada - Mali'nin Konumu

Angola Nerede - Angola Nerde - Angola Dünyanın Neresinde

Seyşeller Nerede - Seyşel Adaları Nerde - Seyşellerin Haritadaki Yeri