Mozambik'te en çok bilinen Türk malı ürünler - Afrika'da Türk malları reklamları - Nazo Mozambik'te bir numara oldu
Var mı Nazo gibisi' reklam cıngılı ile tüm Türkiye'ye adını duyuran Nazlı Gıda, aynı reklam filmi ile Mozambik'te ün kazandı. Afrika pazarında televizyon reklamı veren bilinen tek marka olma özelliği de taşıyan Nazo, bu filmler sayesinde ülkede bilinirliliğini yüzde 80'e kadar çıkarmayı başardı. Pazarı o kadar çok önemsiyoruz ki, Mozambik halkının damak zevkine uygun mangolu toz içecekler geliştirdik diyen Nazlı Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Ethem Kurt, uzun vadede ise kahve, cips ve çikolatalı ürünlerden oluşan diğer ürün gruplarını da getirmeyi ve Mozambitk'te üretim yapmayı hedeflediklerini söyledi.
Distribütör aracılığı ile girdikleri pazara şu anda her ay bir buçuk milyon paket toz içecek gönderdiklerini anlatan Ethem Kurt, Afrika pazarında ayrıca Cezayir, Fas ve Mısır gibi ülkelerle de ilgilendiklerini Cezayir ve Fas'ta da dağıtım teşkilatı oluşturmaya çalıştıklarını söyledi. Pazarda mutlaka kendi markaları ile varolmayı düşündüklerini söyleyen Ethem Kurt, "Tersi bir taleple karşılaştığımızda 'marka yoksa satış da yok' diyoruz. Uluslararası pazarda markalaşmanın önemini biliyoruz" diye konuştu. Afrika pazarına girmeden önce iyi bir pazar araştırması yapılması gerektiğine vurgu yapan Ethem Kurt, "İş yapma biçimi, bankacılık sistemi, yaşam alışkanlıkları Türkiye'den farklı. Fakat yatırıma açık bir pazar. Kalite ve hizmetten ödün vermeden Afrika'da orta ölçekli yatırımlarla, güzel bir iş ortamı oluşturmak mümkün" diye konuştu.
Kaynak: Selma Bektaş / Referans
Distribütör aracılığı ile girdikleri pazara şu anda her ay bir buçuk milyon paket toz içecek gönderdiklerini anlatan Ethem Kurt, Afrika pazarında ayrıca Cezayir, Fas ve Mısır gibi ülkelerle de ilgilendiklerini Cezayir ve Fas'ta da dağıtım teşkilatı oluşturmaya çalıştıklarını söyledi. Pazarda mutlaka kendi markaları ile varolmayı düşündüklerini söyleyen Ethem Kurt, "Tersi bir taleple karşılaştığımızda 'marka yoksa satış da yok' diyoruz. Uluslararası pazarda markalaşmanın önemini biliyoruz" diye konuştu. Afrika pazarına girmeden önce iyi bir pazar araştırması yapılması gerektiğine vurgu yapan Ethem Kurt, "İş yapma biçimi, bankacılık sistemi, yaşam alışkanlıkları Türkiye'den farklı. Fakat yatırıma açık bir pazar. Kalite ve hizmetten ödün vermeden Afrika'da orta ölçekli yatırımlarla, güzel bir iş ortamı oluşturmak mümkün" diye konuştu.
Kaynak: Selma Bektaş / Referans
Yorumlar
Yorum Gönder